Πετράρχης - Η μοίρα μου ήταν να ζήσω ανάμεσα σε ποικίλες και ταραχώδεις θύελλες


«Η μοίρα μου ήταν να ζήσω ανάμεσα σε ποικίλες και ταραχώδεις θύελλες. Αλλά για εσένα ίσως, αν ζήσεις πολύ μετά από εμένα —κάτι που ο νους (μου) ελπίζει και επιθυμεί—, θα ακολουθήσουν καλύτεροι αιώνες. Αυτός ο ύπνος της Λήθης δε θα συνεχιστεί αιώνια. Όταν τα σκοτάδια σκιστούν, θα μπορέσουν ίσως οι απόγονοί μας να φτάσουν πάλι στην αρχαία καθαρή λάμψη.»

Francesco Petrarca, “Africa” (IX)

«Ζω, αλλά ανάξια, επειδή, καθώς καθυστέρησα (τη γέννησή μου) σε αιώνες δυστυχείς, η μοίρα με έφερε σε χειρότερα χρόνια. Έπρεπε να είχα γεννηθεί ή πολύ πριν ή πολύ αργότερα, γιατί πράγματι υπήρξε και ίσως θα υπάρξει μία πιο ευτυχισμένη εποχή. Στη μέση, στον καιρό μας, βλέπεις να συρρέει η αισχρότητα και η ατιμία. Ένας βούρκος βαρύτερων κακών μας κατέχει. Το πνεύμα, η αρετή και η δόξα έφυγαν από τον κόσμο και στη θέση τους κυριαρχεί η τύχη, η επιθυμία, η ατιμία.»

Francesco Petrarca (Πετράρχης), Epistole (ΙΙΙ), Poesie Latine.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΧΑΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)

Η μεγαλύτερη πράξη της εξέγερσης... είναι η δημιουργία.

Ιλιάς - Το αίμα αυτό, καυχώμαι εγώ πως έχω.